Методична робота

Урок                                                                              8 клас
Тема: Посилання. Автоматизоване створення змісту та покажчиків.
Мета:
навчальна:  ознайомити учнів із поняттям  стилю, розділу, колонтитулу  в текстових документах; сформувати навички автоматизованого  створення  змісту та покажчиків документа; формувати вміння працювати з документами, які мають складну структуру;
розвивальна: розвивати логічне мислення та креативність; сприяти розвитку логічного мислення, пам’яті, уваги, спостережливості;
виховна: виховувати інформаційну культуру; виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку:  урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Що таке стилі? Для чого їх використовують?
Що таке структура документа? Як її переглянути?
Що таке гіперпосилання? Для чого і де воно використовується?
III. Вивчення нового матеріалу
Зазвичай у багатосторінкових документах зустрічаються різні види посилань - спеціальний запис у документі, який вказує на якийсь об’єкт цього або іншого документа. Посилання призначені для логічного зв’язування одних об’єктів документа з іншими. Наприклад, у тексті може знаходитися посилання на певний рисунок чи таблицю, посилання на бібліографічні джерела, сайти або інші документи. При клацанні на ці посилання відбувається перехід на вказаний об’єкт.
Текстовий процесор Word 2007 дає змогу автоматизувати процес створення посилань у документі. Інструменти, які використовуються для цього, знаходяться на вкладці Посилання, наприклад:
• група Зміст призначена для створення змісту документа - переліку назв структурних частин документа із зазначенням номерів відповідних сторінок;
•    група Покажчик призначена для створення предметного (алфавітного) покажчика - алфавітного списку термінів, які використані в документі із зазначенням номерів сторінок, де вони трапляються.
АВТОМАТИЗОВАНЕ СТВОРЕННЯ ЗМІСТУ ДОКУМЕНТА.
Для цього потрібно виконати такий алгоритм:
1. Встановити курсор у тому місці документа, де потрібно розмістити зміст.
2.    Виконати Посилання - Зміст
3.    Вибрати у списку вбудованих зразків потрібний варіант оформлення змісту
Зміст буде представлено у вигляді таблиці, у яку внесено назви структурних частин текстового документа та відповідні номери сторінок, де цей фрагмент тексту починається.
Створений зміст можна використовувати для швидкого переміщення по документу, пошуку потрібних структурних частин - розділів, пунктів тощо.
Для цього слід у змісті документа вибрати потрібний заголовок та натиснути клавішу Сtrl.
АВТОМАТИЗОВАНЕ СТВОРЕННЯ ПРЕДМЕТНОГО ПОКАЖЧИКА
Створення предметного покажчика виконується у два етапи: спочатку потрібно виділити всі терміни, які слід помістити в покажчик, потім вставити покажчик у документ. Розглянемо етапи детальніше.
I    етап. Виділення елементів покажчика:
1. Виділити термін чи фразу, які потрібно помістити в покажчик, на сторінці, де вони трапляються вперше.
2.    Виконати Посилання -  Покажчик -  Позначити елемент .
3.    Встановити у вікні Визначення елемента покажчика, що відкрилось, потрібні значення:
•    основне - відредагувати, за потреби, основну назву елемента покажчика;
•    додатковий - ввести, за потреби, додаткові назви елемента покажчика;
•    перехресне посилання - вибрати назву іншого елемента покажчика, з яким пов’язаний даний елемент;
•    поточна сторінка - вказувати в покажчику для даного терміна тільки поточну сторінку;
•    діапазон сторінок - вказувати в покажчику для даного терміна діапазон сторінок, де він трапляється (додатково потрібно встановити закладки для початкової та кінцевої сторінки діапазону);
•    формат номера сторінки - встановити напівжирного та курсивного накреслення номера сторінки в покажчику.
4. Вибрати кнопку Позначити (або Позначити все, якщо потрібно щоб у покажчику вказувалися всі номери сторінок, де цей термін трапляється).
5.    Повторити дії 1-4 для всіх елементів покажчика.
II    е т а п. Вставлення предметного покажчика в текстовий документ:
1. Встановити курсор у те місце документа, де потрібно розмістити покажчик (зазвичай у кінці документа).
2.    Виконати Посилання  - Покажчик .
3.    Встановити у вікні Покажчик , що відкрилось, параметри відображення покажчика:
•    Номер сторінки по правому краю -установити за бажання такий спосіб вирівнювання номерів сторінок у покажчику;
•    Формат покажчика - вибрати із запропонованого списку бажаний вид;
•    Тип - вибрати за бажання один з двох способів розміщення номерів сторінок біля елемента покажчика;
•    Колонки - указати кількість колонок, у яких буде розміщено покажчик;
•    Мова - алфавіт, за яким буде впорядковано елементи покажчика.
4. Вибрати кнопку ОК.
Таким чином предметний покажчик буде вставлено у вибране місце в документі. Перед і після покажчика в документі буде вставлено приховані символи Розрив розділу.

IV. Формування практичних умінь і навичок
Інструктаж з ТБ
Фізкультхвилинка

Завдання 1.
Надрукувати наступний текст:

Україна

ХАРАКТЕРИСТИКИ
Площа. 603 700 кв. км.
Столиця. Київ.
Державна мова. Українська.
Основні статті імпорту. Енергоресурси, верстати і деталі, транспортне устаткування, хімікати, пластмаси, гума.
Грошова одиниця. 1 гривня = 100 копійок.

КЛІМАТ
На більшій частині країни клімат помірний, з чітким поділом на чотири пори року з холодною зимою і теплим літом.

ЕКОНОМІКА
Україна займає вигідне географічне положення на стику Європи й Азії.

СІЛЬСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО
Біля половини території України займають родючі чорноземи, ідеальні для ведення сільського господарства.

Завдання 2.

  1. Відформатувати текст: введений текст розмістити по ширені, назва шрифту Verdana, жирний курсив.
  2. Виділити слова Характеристики, Клімат, Економіка, Сільське господарство як Заголовок
  3. Перед кожним заголовком натисніть на меню Вставка – Разрыв – C новой страницы для того, щоб побачити всі можливості автоматичного змісту.
  4. Виділити слова Площа, Столиця, Державна мова, Основні статті імпорту, Основні статті експорту, Грошова одиниця як Заголовок 2
  5. Створіть на початку документа його зміст.
  6. Після створення змісту від форматуйте його за власним бажанням(змініть шрифт, розмір, колір і т.д.)
  7. За допомогою мишки та кнопки Ctrl перейдіть на сторінку документа про Сільське господарство.
  8.  Створіть у кінці документа предметний покажчик для всіх слів, які позначено червоним кольором.
  9. Створіть колонтитули до документа. Для цього використовуйте меню Вид – Колонтитули
Верхній колонтитул – Україна – країна світу
Нижній колонтитул –автор документа зліва
     10. Настройте параметри сторінок використовуючи меню
Змініть розташування колонтитулів на 1 см.
Змініть поля документа на 3 см, 2,5 см, 3 см, 2,5 см
Змініть орієнтацію документа на альбомну
   11. Добавте заголовок фігурним текстом на першу сторінку «Україна»

   12. Пронумеруйте документ. Формат номеру сторінки: розміщення - внизу справа; починати нумерацію з 3 сторінки;
   13. Вставте навколо сторінок документу довільну фігурну рамку, товщиною 16пт. Прив'язати рамку до тексту;

   14. Збережіть документ під іменем Практична5.doc.
  15. Покажіть роботу вчителю.


V. Підсумок уроку
VI. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника п. 3.6.
 



Немає коментарів:

Дописати коментар